social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1403/2/3

07:52:2

43

نشست مدیرکل استاندارد گلستان با معاونین و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد گرگان

در نشست مدیرکل استاندارد گلستان با معاون پژوهشی و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد گرگان بر موضوع تایید صلاحیت آزمایشگاه‌ها و انجام فعالیت‌های مشترک جهت بهره‌گیری از ظرفیت علمی دانشگاه در تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، سید مهدی حسینی در این نشست با بیان اجمالی از وظایف، ماموریت‌ها و اهداف سازمان ملی استاندارد ایران بر آمادگی این اداره کل برای تعامل با دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در زمینه‌های تایید صلاحیت آزمایشگاه، تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی، برگزاری دوره‌های آموزشی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی، بازدید دانشجویان از آزمایشگاه‌های اداره کل و دیگر زمینه‌های مرتبط، به تبیین نقش و اهمیت استاندارد پرداخت.
مدیرکل استاندارد گلستان: بر نقش استاندارد در تمام عرصه‌های زندگی در زمینه کیفیت و ارتقاء سطح تولید اشاره نمود و بر ضرورت رابطه بین استاندارد و دانشگاه در راستای همگرایی مضاعف جهت دستیابی به تعالی کیفیت با حفظ جایگاه مشتریان و مصرف کنندگان تأکید کرد.
حسینی در ادامه با اشاره به فرآیند تدوین استاندارد، گفت: سازمان ملی استاندارد ایران در صدد است با بهره گیری از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها در امر تدوین استانداردهای بین‌المللی و استفاده از توان علمی اساتید، زمینه ساز ارتقای کیفی کالا و خدمات شود.
وی در پایان با اشاره موفقیت سازمان ملی استاندارد ایران و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در ارزیابی همترازی بین المللی: از جمله مزایای استقرار آزمایشگاه ۱۷۰۲۵، حصول اطمینان از کیفیت عملکرد آزمایشگاه، ارتقاء کیفیت منابع آزمون، توجه به کارگیری روش‌های استاندارد و اعتبار بخشیدن به نتایج آزمون صادره توسط آن آزمایشگاه باشد.

 

تصاویر