صدور پروانه حد مجاز آلاینده ها برای گوجه فرنگی در گلستان رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد گلستان از صدور پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی برای محصول گوجه فرنگی خبر داد. رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد گلستان از صدور پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی برای محصول گوجه فرنگی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، محمد امان بائی با بیان این مطلب افزود: پرونده خانم رمینا رنگ ریز در کمیته علائم مطرح و با رای موافق تمام اعضای حاضر در جلسه، منجر به صدور پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها برای محصول گوجه فرنگی شد.
امان بائی در ادامه گفت: نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی، نشانی است که اجازه استفاده از آن توسط سازمان ملی استاندارد ایران بر اساس فراینده های تعریف شده و استاندارد های ملی ذیربط به متقاضیان اعطا می شود.
وی با اظهار این مطلب که: آلاینده ها به موادی اطلاق می شود که عدم انطباق آن ها با حدود مجاز تعیین شده در استاندارد های ملی برای مصرف کنندگان، مضر است گفت؛ این مواد شامل باقی مانده آفت کش ها، نیترات، فلزات سنگین، مایکوتوکسین ها (سموم و زهر آبه های قارچی)، مواد استفاده شده برای مقابله با تنش های  محیطی و برخی تنظیم کننده ها می باشد.
رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد گلستان افزود: این نشان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان به واحد هایی اعطا می شود که با استقرار سیستم کنترل کیفیت در واحد خود و با استفاده از آب و خاک سالم، محصولی را که مقدار آلاینده های آن در حد مجاز تعیین شده در استاندارد های ملی مربوطه است، تولید می کنند.
امان بائی در پایان اظهار داشت: در خرداد ماه سال جاری نیز، پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده برای محصول توت فرنگی خانم محدثه مهاجر وطن صادر شده است.