صدور 371 تأییدیه ایمنی آسانسور در گلستان رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های استاندارد گلستان گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری، 371 تاییدیه ایمنی آسانسور در گلستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، 55 مورد بیشتر بوده است. رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های استاندارد گلستان گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری، 371 تاییدیه ایمنی آسانسور در گلستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، 55 مورد بیشتر بوده است.
محدجابر صفایی افزود: از این تعداد 280 تأییدیه مربوط به آسانسورهایی بوده که به تازگی نصب شده و مورد بهره برداری قرار گرفته اند و 91 تأییدیه نیز به صورت ادواری و برای آسانسورهایی صادر شده که پیش از این موفق به دریافت تأییدیه ایمنی اولیه شده بودند.
صفایی در ادامه خواستار توجه مالکان، مدیران و ساکنین ساختمان های دارای آسانسور به نکاتی در خصوص تاییدیه ایمنی آسانسورها شد و گفت: اخذ تأییدیه ایمنی برای آسانسورهای نصب شده در ساختمان های تازه احداث الزامی است. زیرا صدور گواهی پایانکار برای ساختمان، منوط به ارائه تأییدیه آسانسور به شهرداری هاست.
وی با یادآوری این مطلب که تأییدیه های صادر شده اعتبار یک ساله دارند و انجام بازرسی و اخذ تأییدیه ادواری به منظور اطمینان از تداوم شرایط ایمن در آسانسور ضرورت دارد گفت: مسئولیت اخذ تأییدیه ادواری با مالکان، مدیران و ساکنین ساختمان است.
به گفته صفایی بیمه نامه آسانسورهایی که تأییدیه ایمنی (اولیه یا ادواری) ندارند، فاقد اعتبار حقوقی است و پس از دریافت تأییدیه ایمنی برای آسانسور (اولیه یا ادواری) و در طول اعتبار یک ساله آن، انجام یک سرویس و نگهداری منظم و اصولی توسط شرکت عرضه کننده آسانسور ضرورت دارد.
صفایی تاکید کرد قرارداد نصب و دریافت خدمات برای آسانسور، حتماً با شرکت هایی منعقد شود که دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور از صنعت، معدن و تجارت استان هستند.
وی در پایان به شهروندان یادآور شد جهت اطلاع از وضعیت اعتبار تأییدیه ایمنی آسانسور، کد 10 رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور را به سامانه 10001517 پیامک نمایند و هر گونه گزارش در خصوص آسانسورهای فاقد تأییدیه ایمنی را از طرق سامانه پیامکی 30001517 با استاندارد در میان بگذارند.