استانی بيشتر

صدور 10گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی در گلستان

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد گلستان از موافقت با صدور 10 گواهینامه معیار مصرف انرژی در جلسه کمیته علائم انطباق معیار مصرف انرژی در مرداد ماه سال 1400 برای صنایع گلستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، داوود مزیدی با اعلام این خبرگفت: در این جلسه 10 گزارش بازرسی انرژی در فرایندهای تولید کمپوت و کنسرو، اوراق فشرده چوبی، روغن نباتی، معیار بازده خالص در واحدهای تبدیل کننده سوخت های فسیلی(نیروگاه) و صنایع آجر مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت منجر به صدور 10 گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی شد.
وی اظهار داشت: این کمیته به منظور بررسی گزارش های بازرسی انرژی واحدهای تولیدی در راستای اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف در اداره کل استاندارد گلستان برگزار شد.
مزیدی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران با توجه به اهمیت مبحث انرژی و محیط زیست از اوایل سال 92 اقدام به تشکیل دفتری مستقل جهت نظارت بر اجرای استانداردهای مرتبط با عنوان دفتر نظارت بر اجرای استاندارد معیار مصرف انرژی و محیط زیست نموده است و این سازمان با توجه به وظایف و ماموریت های سازمانی و نیز تکالیف قانونی بر اساس قانون اصلاح الگوی مصرف و سایر قوانین مربوط با همکاری وزارتخانه های نفت و نیرو در امر تدوین استانداردهای معیار مصرف انرژی در زمینه تجهیزات و فرآیندها و سامانه های انرژی بر مشارکت نموده است.
به گفته مزیدی:  نظارت بر اجرای 39 استاندارد تعیین معیارمصرف انرژی فرآیندهای صنعتی تولید و سامانه های انرژی بر مانند صنایع فولاد، سیمان، قند و شکر و... نیز بر عهده سازمان است که در حال حاضر 35 فرایند معیار مصرف انرژی مشمول مقررات استاندارد اجباری می باشد که با استفاده از توان و ظرفیت شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده، هر ساله مورد بازرسی قرار می گیرد.