social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

پنجشنبه1403/1/30

07:57:2

76

صدور 55 پروانه کاربرد نشان حلال برای واحدهای تولیدی گلستان

مدیرکل استاندارد گلستان از صدور 55 پروانه کاربرد نشان حلال برای واحدهای تولیدی استان طی سال 1402 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان؛ سید مهدی حسینی با اعلام این خبر افزود: صدور پروانه کاربرد نشان حلال با دریافت مدارک و انجام بازرسی‌های اولیه و نهایی توسط کارشناسان نظارت بر اجرای استاندارد و حلال اداره کل و بررسی کامل مراحل تولید اعم از مواد اولیه، بسته بندی، فرآوری تولید و تایید تمام مستندات، توسط کارشناسان مستقر در سازمان ملی استاندارد ایران صورت گرفته است.
حسینی تصریح کرد اخذ پروانه کاربرد نشان حلال به ویژه برای صدور محصولات غذایی به کشورهای اسلامی و نیز برای فروش و مصرف محصولات در جوامع مسلمان به ویژه در کشورهای غیر اسلامی ضروری است.
وی در ادامه با اشاره به این که سازمان ملی استاندارد ایران تنها متولی اعطای پروانه کاربرد نشان حلال در کشور است، افزود: هیچ نهاد و سازمان دیگری حق اعطای پروانه کاربرد نشان حلال را نداشته و واحدهای تولیدی استان حق استفاده از نشان حلال بدون دریافت پروانه کاربرد نشان حلال را ندارند.
دبیر شورای استاندارد استان اضافه کرد: مطابق با برنامه ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران استان گلستان مکلف به انجام ۲۷ بازرسی فنی و فقهی از صنایع غذایی آرایشی بهداشتی و گردشگری بود که عملکرد ما در این حوزه ۳۸ بازرسی و تحقق ۱۴۱ درصدی برنامه محوله بوده است.
وی در پایان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ تنها ۱۵ پروانه کاربرد نشان حلال صادر شده بود و در دوه تحولی سازمان ملی استاندارد ایران طی سال گذشته، ۵۵ پروانه کاربرد نشان حلال در استان گلستان صادر شده است.