social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

چهارشنبه1403/1/8

09:01:4

65

بیش از یک هزار و دویست بازرسی فنی از واحدهای تولیدی استان گلستان در سال 1402 انجام شد

مدیرکل استاندارد استاندارد گلستان از یک هزار و 207 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی در سال 1402 خبر داد.
سید مهدی حسینی اظهار داشت:  بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش و کنترل کالاهای تولید شده در واحدهای تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی، یکی از وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد است.
به گفته وی: با اجرای این وظیفه، حصول اطمینان از کیفیت، تامین ایمنی، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی و بهداشت جامعه و حمایت از مصرف کنندگان و ایجاد رقابت سازنده بین تولید کنندگان محصولات داخلی تحقق می یابد.
حسینی در ادامه بیان داشت: در سال گذشته، یک هزار و 207 بازرسی فنی از فرایند تولید، انبارها و آزمایشگاه های کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی استان توسط 16 کارشناس فنی اداره کل و اداره استاندارد شهرستان گنبد کاووس در قالب گروه های یک یا دو نفره انجام شد.
دبیر شورای استاندارد استان با بیان این که این عملکرد برنامه تکلیفی را بیش از 100 درصد محقق کرده است گفت: برنامه تکلیفی ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، یک هزار و 87 مورد بازرسی بوده است .
وی افزود: در سال 1402 همچنین مطابق با برنامه عملیاتی ابلاغی سازمان استاندارد، گلستان مکلف به انجام 2 هزار و 132 مورد نمونه برداری از واحد های تولیدی و انجام آزمون روی 2 هزار و 132 نمونه اخذ شده از واحدهای تولیدی بود که 2 هزار و 219 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش استان در سال 1402 انجام شد و در این دو برنامه تکلیفی نیز استاندارد گلستان موفق به تحقق بیش از 100 درصد برنامه مورد انتظار شد.
به گفته حسینی: 2 هزار و 470 نمونه در آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده همکار و آزمایشگاه های اداره کل آزمون شد که از این تعداد یک هزار و 866 نمونه مطابق با استاندارد ملی و  604 نمونه مغایر با استاندارد ملی ایران بودند.