استانی بيشتر

345 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی گلستان

اداره کل استاندارد گلستان در 4 ماهه نخست سال 1400، 345 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی گلستان انجام داد.

اداره کل استاندارد گلستان در 4 ماهه نخست سال 1400، 345 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی گلستان انجام داد.
رئیس اداره امور آزمایشگاه های استاندارد گلستان در این خصوص گفت: بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش و کنترل کالاهای تولید شده در واحدهای تولیدی، یکی از وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد است که با هدف تامین ایمنی، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی و بهداشت جامعه، حمایت از مصرف کنندگان و ایجاد رقابت سازنده بین تولید کنندگان محصولات داخلی انجام می شود.
مهدیس مسیبی افزود: در این راستا در 4 ماهه نخست سال جاری، 345 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی استان انجام شد که 15 کارشناس فنی استاندارد در قالب تیم های یک یا دو نفره، در اجرای این امر دخیل بودند.
رئیس اداره امور آزمایشگاه های استاندارد گلستان افزود: در 4 ماهه نخست سال 1400، 566 نمونه از واحدهای تولیدی تحت پوشش استان اخذ شده که تاکنون 550 قلم از این نمونه ها در آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده همکار و آزمایشگاه های اداره کل مورد آزمون قرار گرفته است.
مسیبی با اظهار این مطلب که: آزمون نمونه ها حاکی از انطباق 334 نمونه با استاندارد و مغایرت 116 نمونه با استاندارد ملی بود، گفت: به تولیدکنندگان فراورده های مغایر با استاندارد، تذکر و اخطار کتبی جهت رفع نواقص و ارتقاء کیفیت کالای تولیدی داده شده است.